Quantcast
Jump to content
➔ Parents.org.gr

Σαουδική Αραβία


Recommended Posts

Δηλαδη απαγορευεται καποιος αλλοθρησκος να πατησει στη Μεκκα και στη Μεδινα οπως καταλαβα.

Οι αραβες εχουν πολυ διαφορετικη κουλτουρα και μας φαινονται ολα περιεργα.

Ισχυει η πολυγαμια στη Σαουδικη Αραβια? Ειχα την αισθηση οτι η κοινωνικη θεση των γυναικων εκει, ειναι καλυτερη απο οτι σε αλλα αραβικα κρατη.


age.png age.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

  • Απαντήσεις 99
  • Πρώτη δημ/ση
  • Τελευταία Απάντηση

Περισσότερες δημοσιεύσεις

Περισσότερες δημοσιεύσεις

  • Eviri

    Eviri 33 δημοσιεύσεις

  • geo_yiou

    geo_yiou 17 δημοσιεύσεις

  • joy79

    joy79 13 δημοσιεύσεις

  • TARA

    TARA 8 δημοσιεύσεις

Ναι έτσι είναι και όπως απαγορεύεται να πάει κάποιος μη μουσουλμάνος στη Μέκκα και στη Μεντίνα, έτσι απαγορεύεται να δει το εσωτερικό του τζαμιού τους. Θα μου πεις αυτό είναι το λιγότερο. Εδώ απαγορεύεται να πηγαίνουν οι μουσουλμάνες γυναίκες στους ναούς τους. Αυτό είναι μόνο αντρικό προνόμιο. Οι γυναίκες προσεύχονται όπου αλλού θέλουν (σπίτι, δρόμο, εστιατόριο, mall) εκτός από το ναό τους.

Ισχύει η πολυγαμία. Οι οικονομικά, σχετικά, ισχυροί άντρες μπορούν να παντρευτούν από μία έως τέσσερις γυναίκες. Αυτό είναι συνυφασμένο με την οικονομική επιφάνεια, διότι ό,τι προσφέρει στη μία πρέπει να προσφέρει και στις άλλες. Αν παράδειγμα ο σύζυγος κάνει δώρο χρυσό δαχτυλίδι ή διαμέρισμα στη μία, υποχρεούται αντίστοιχα και στις υπόλοιπες να κάνει το ίδιο δώρο ή της ίδιας αξίας.

Όσο για την κοινωνική θέση των γυναικών εδώ δεν γνωρίζω πολλά, γιατί δεν έχω επιφανείς γυναίκες φίλες. Η μόνη φίλη μουσουλμάνα και ντόπια που γνωρίζω είναι κόρη πλούσιας οικογένειας, αλλά όχι με πριγκιπική καταγωγή, με την οποία δεν έχω συζητήσει τέτοια θέματα.

Μόνο κάποιοι έλληνες γείτονες εδώ μου έχουν πει κατά καιρούς ότι έχουν κάνει παρέα με πριγκίπισσες, οι οποίες είναι αρκετά απλές και προσιτές. Εγώ δεν είχα την τύχη.

Link to comment
Share on other sites

δεν νιωθεις ενα πνιξιμο ωρες ωρες βρε παιδακι μου με αυτη την κατασταση?το λεω απλα ετσι οπως το σκεφτομαι.δεν ειναι κατι που μπορεις να το συνηθησεις ετσι δεν ειναι?και οταν εχεις μεγαλωσει με αλλες νοοτροπιες και ξαφνικα βρισκεσε σε ενα μερος που οι αντρες λειτουργουν ετσι πω!πω!βεβαια κανεις τουμπεκι ψιλοκομενο αλλα οταν σου καναν παρατηρηση δεν ηθελες να τους τα πεις ενα χερακι?μπα εγω καμια 5-6 μερες θα αντεχα ετσι,θα με λυθοβολουσαν ή θα με κλειναν σε κανα μπουντρουμι και θα πετουσαν το κλειδι..


921477wc2fyvv2y2.gif

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν είμαι άνθρωπος των εντάσεων. Έτσι δεν θα χρησιμοποιούσα ποτέ διαμαρτυρία για κάτι που είναι νόμος σε ένα κράτος που δεν με κάλεσαν με το ζόρι. Εμείς ήρθαμε με μετάθεση και συμφωνήσαμε με την οικογένειά μου να τηρούμε τους νόμους του κράτους που μας φιλοξενεί. Εξάλλου είναι και το άλλο, γιατί να προκαλέσω επεισόδιο ανάμεσα σε μένα και τον μουσουλμάνο παπά, ενώ αυτό μπορεί να λυθεί άμεσα και γρήγορα με το να φορέσω μπροστά του το μαντήλι και μόλις στρίψει τη γωνία να το ξαναβγάλω.

Πάντως μην το φαντάζεσαι σαν κάτι τρομερό. Με τον καιρό είναι κάτι που το συνηθίζεις καθώς δεν είμαι μόνο εγώ που φοράω αμπάγια (γιατί το μαντήλι το έβαλα μόνο κανά δυο μήνες στην αρχή και μετά μόνο στις παρατηρήσεις για λίγο), αλλά όλες οι γυναίκες ντόπιες και αλλοδαπές. Έτσι δεν με κάνει να αισθάνομαι άσχημα ή να ξεχωρίζω.

Να σημειώσω επίσης ότι το ντύσιμο αυτό το κάνουμε μόνο σε εξωτερικούς χώρους. Όταν βρισκόμαστε σε σπίτια ελλήνων που μένουν σε άλλες γειτονιές και βέβαια στο δικό μας (compound - κοινότητα) δεν το φοράμε. Οπότε στην ουσία μοιράζεται η ελευθερία του ντυσίματος κατά 50% στους δημόσιους χώρους ανελεύθερα και σε κλειστούς χώρους όπως μας αρέσει.

Link to comment
Share on other sites

Eιχα δει ενα ντοκιμαντερ καποτε για τη Σαουδικη Αραβια, και εδειχνε νεαρες κοπέλες με την αμπαγια και το μαντιλι εξω, και μολις εμπαιναν σε καποιο σπιτι, τα εβγαζαν και ηταν ντυμενες μοντερνα με μινι κλπ.

Να υποθεσω οτι δεν υπαρχουν μπαρ ε? Αλλωστε υποτιθεται οτι δεν πινουν αλκοολ οι μουσουλμανοι.


age.png age.png

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις

Μου κάνει εντύπωση που είδες ντοκυμαντέρ μιας και σπάνια αφήνουν δημοσιογράφους να βγάζουν προς τα έξω πληροφορίες για το κράτος και τον τρόπο ζωής εδώ. Φυσικά όλα είναι ελεγχόμενα ακόμα και τα δικά μου μηνύματα.

Πράγματι μέσα στο σπίτι οι γυναίκες κυκλοφορούν με ρούχα, καμμιά φορά πιο αποκαλυπτικά από τα δικά μας. Στα μαγαζιά αν δείτε το τι καυτά σορτσάκια και διάφανα μπλουζάκια κυκλοφορούν, δε θα το πιστεύετε. Αυτά ποιος τα φοράει; Για ποιον υπάρχουν στα μαγαζιά; Άρα τα αγοράζουν οι ντόπιες και παρεπιπτόντως οι αλλοδαπές. Και πού να σας περιγράψω τις βραδυνές τουαλέτες με την πλάτη έξω αλλά μέχρι κάτω στον ποπό. Και φυσικά το περισσότερο στήθος ορατό από το φόρεμα.

Ξέρω θα με ρωτήσεις τώρα, αυτά πού τα φοράνε αφού φοράνε την αμπάγια; Τα βάζουν σε γλέντια του γάμου, τα οποία γίνονται χωριστά από τους άντρες. Δηλαδή όταν παντρεύεται το ζευγάρι η νύφη γλεντάει μόνο με γυναίκες (συγγενείς και φίλες της) και δεν υπάρχει ούτε σερβιτόρος και φωτογράφος άντρας στην αίθουσα. Κι αυτοί ακόμη είναι γυναίκες σερβιτόρες και κάμερα γούμαν-φωτογράφοι. Και ο άντρας γιορτάζει αλλού μόνο με άντρες.

Μπαρ δεν υπάρχουν όπως πολύ σωστά υπέθεσες καθώς δεν υπάρχει πουθενά αλκοόλ, ούτε καν σε μορφή φαρμακευτικού οινοπνεύματος. Στη θέση του οινοπνεύματος διαθέτουν άλλες μορφές αντισηπτικών.

Η μόνη μορφή διασκέδασης εδώ είναι το εστιατόριο και τα ψώνια σε εμπορικά κέντρα. Δεν υπάρχουν θέατρα, κινηματογράφοι και ζωντανή μουσική. Η μόνη ζωντανή μουσική που είδα ήταν σε γάμο, όπου χόρευαν ελεύθερα αλλά συγκρατημένα οι γυναίκες.

Επίσης άλλη μία μορφή διασκέδασης και μάζωξης είναι το πίκνικ το οποίο γίνεται πολλές φορές μόνο από άντρες. Μαζεύονται καμμιά 20ριά στρώνουν κάτω χαλιά σαν αυτά τα κόκκινα που έχουμε στο σαλόνι μας οι περισσότεροι, βάζουν πάνω ένα είδος μαξιλαριού σαν μπράτσο του καναπέ μοιάζει για να ακουμπούν τον έναν αγκώνα. Παίρνουν μαζί τους μικρά καζάνια και τεράστια γκαζάκια για να μαγειρεύουν, έχουν αυτά τα φορητά ψυγειάκια για τα απαραίτητα και φυσικά σίσες. Και το πίκνικ γίνεται ακόμη και στις νησίδες των λεωφόρων, εννοώ ακριβώς σε τσιμεντένιες πλάκες όχι σε γκαζόν όταν αυτό δεν υπάρχει. Και εννοώ ακριβώς πάνω στο δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Για παράδειγμα φαντάσου τη λεωφόρο Ποσειδώνος να έχει στη μέση μια φαρδιά νησίδα και να κάνεις εκεί πίκνικ.

Πάλι πολλά έγραψα και σας κουράζω με τα μακροσκελή μηνύματά μου.

Link to comment
Share on other sites

Θυμαμαι οτι εδειχνε που ψωνιζαν οι κοπελες στα εμπορικα κεντρα μοντερνα ρουχα. Επισης, ελεγε οτι οι νεοι γνωριζονται μεταξυ τους κανοντας βολτα τα βραδια στις (μαλλον μποτιλιαρισμενες) λεωφορους με αυτοκινητα!

Ηταν πολυ ενδιαφερον, και δε μας κουραζεις καθολου, μου αρεσει να μαθαινω για διαφορετικες κουλτουρες.

Η εξουσια ανηκει στην ιδια βασιλικη οικογενεια οπως θυμαμαι, και παει απο γενια σε γενια, ε?

Γενικα, υπαρχει φτωχια στη Σαουδικη Αραβια, ή το βιοτικο επιπεδο ειναι υψηλο?


age.png age.png

Link to comment
Share on other sites

Ναι γνωρίζονται μεταξύ τους οι νέοι σε κεντρικές λεωφόρους (όπως η οδός Τάχλια, ονομαστή λεωφόρος που οδηγεί σε ακριβά μαγαζιά), αλλά στην ουσία αυτό είναι παράνομο. Μια φορά βρισκόμουν σε ένα μικρό εμπορικό κέντρο σε αυτήν την περιοχή το οποίο έκλεινε 2 ώρες νωρίτερα από τα άλλα. Όταν ρώτησα κάποιο καταστηματάρχη το λόγο μου είπε ότι κλείνουν για να αποφύγουν τη συνεύρεση των νεαρών αγοριών και κοριτσιών που ανταλλάσουν τηλέφωνα και δίνουν ραντεβού. Ο ίδιος το κατέκρινε πάρα πολύ σαν γεγονός. Φυσικά εγώ του είπα ότι έχει δίκιο κι έφυγα.

Άλλη φορά έβλεπα κάθε τόσο ακριβά αυτοκίνητα (κάτι τζιπάρες άλλο πράγμα) να έχουν αναρτήσει στο πλαϊνό τζάμι χαρτί Α4 με το κινητό τηλέφωνό τους. Αρχικά νόμιζα ότι το αυτοκίνητο πωλείται και το έβαζαν για συννενόηση. Μετά έμαθα ότι αυτός είναι τρόπος για καμάκι και ραντεβού.

Βάζουν το τηλέφωνο και όποιος ή όποια τσιμπάει επικοινωνεί για να κλείσουν ραντεβού.

Δε γνωρίζω πόσα χρόνια είναι ο ίδιος βασιλιάς στην εξουσία. Νομίζω λίγα χρόνια πριν από αυτόν που είναι τώρα, βασίλευε ο αδελφός του. Για μένα είναι μπέρδεμα να τους μάθω.

Τη Σαουδική Αραβία σαν χώρα δεν τη γνωρίζω. Εγώ 3 χρόνια τώρα δεν έχω βγει από τη Τζέντα. Το βιοτικό επίπεδο σε όλη την πόλη εδώ είναι μισό μισό. Απ' ότι βλέπω εγώ υπάρχουν πολλοί φτωχοί άνθρωποι και σε διάφορες περιοχές ζουν σε χαμόσπιτα. Αλλά υπάρχουν και κάτι βίλες, κάτι βίλες άλλο πράγμα. Στο δρόμο βλέπω πολλά αυτοκίνητα φθηνά και στραπατσαρισμένα. Τα περισσότερα τα οδηγούν μετανάστες. Αλλά είναι και κάτι άλλα.... τι χάμερ τεράστια, τι τζιπάρες 10 μέτρα, τι λιμουζίνες, τι ΒΜW και άλλα πολλά.

Υπάρχουν και οι ζητιάνοι στο δρόμο, στα φανάρια, ή και στα μαγαζιά. Η διαπίστωσή μου όμως είναι ότι οι περισσότεροι ζητιάνοι και κυρίως ζητιάνες είναι Σουδανές, Αιθιοπέζες και Υεμενίτισες. Έχω ακούσει όμως ότι έξω από τη Τζέντα υπάρχει πολύ φτώχια.

Link to comment
Share on other sites

Άλλη φορά έβλεπα κάθε τόσο ακριβά αυτοκίνητα (κάτι τζιπάρες άλλο πράγμα) να έχουν αναρτήσει στο πλαϊνό τζάμι χαρτί Α4 με το κινητό τηλέφωνό τους. Αρχικά νόμιζα ότι το αυτοκίνητο πωλείται και το έβαζαν για συννενόηση. Μετά έμαθα ότι αυτός είναι τρόπος για καμάκι και ραντεβού.

Βάζουν το τηλέφωνο και όποιος ή όποια τσιμπάει επικοινωνεί για να κλείσουν ραντεβού.

Ναι ναι! Το ειχε δειξει κι αυτο!

Εμαθες καπως τη γλωσσα ή συνεννοεισαι στα αγγλικα?


age.png age.png

Link to comment
Share on other sites

Τον πρώτο χρόνο διάβαζα συχνά ένα μικρό βιβλιαράκι του Ελευθερουδάκη με διαλόγους αραβικούς και λέξεις μεμονωμένες. Έμαθα αρκετά πράγματα από διάφορους τομείς για να συννενοούμαι (π.χ. στο σούπερ μάρκετ, ταξί, νοσοκομείο, φαρμακείο, συνεργείο αυτ/των για τον άντρα μου κλπ) γύρω στις 750 λέξεις. Το δεύτερο χρόνο διάβαζα πολύ αραιά και πριν το τέλος του σταμάτησα το διάβασμα γιατί διαπίστωσα ότι αφενός η γλώσσα είναι γραμμένη στα αιγυπτιακά που έχουν μια μικρή διαφορά στην προφορά και σε κάποιες λέξεις, και αφετέρου το βιβλίο λέει αρκετά διαφορετικά τις λέξεις από την καθομιλουμένη. Ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιεί όπως μου είπαν τον γραπτό λόγο που είναι εντελώς διαφορετικός από την καθημερινή γλώσσα. Παράδειγμα το νερό στο γραπτό λόγο στο βιβλίο λέγεται "μάα" και στην καθομιλουμένη "μόγια".

Είπα κι εγώ άει στο καλό και σταμάτησα το διάβασμα. Συννενοούμαι σε δύο γλώσσες. Ξεκινάω με αγγλικά αν μιλάει και ο πωλητής και αν όχι συνεχίζω με ότι αραβικά γνωρίζω συν τη γλώσσα της μίμησης, των χειρονομιών. Μόνο ένας μιλούσε ιταλικά και άλλος ένας γαλλικά. Οι περισσότεροι δεν μιλάνε ξένες γλώσσες.

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


Μου κάνει εντύπωση που είδες ντοκυμαντέρ μιας και σπάνια αφήνουν δημοσιογράφους να βγάζουν προς τα έξω πληροφορίες για το κράτος και τον τρόπο ζωής εδώ. Φυσικά όλα είναι ελεγχόμενα ακόμα και τα δικά μου μηνύματα.

δηλ. ποιος τα βλεπει ο συζηγος?τα συναισθηματα σου ποια ειναι τωρα που θα φυγεις απο κει?εγω παντος νιωθω ενα πνιξημο με τις πολυ ωραιες κατα τα αλλα περιγραφες σου.


921477wc2fyvv2y2.gif

Link to comment
Share on other sites

Όχι ο σύζυγος. Όλα ελέγχονται όσα περνάνε από το ίντερνετ από το πανεπιστήμιο του Ριάντ όπου γίνεται λογοκρισία. Φαντάσου ότι κάποια link που έχουν βάλει στο parents και πολλές άσχετες σελίδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο είναι μπλοκαρισμένα από τη χώρα και δεν μπορώ να τα δω.

Τα συναισθήματά μου είναι ανάμεικτα. Από τη μια χαίρομαι που θα ξανάρθω στην Ελλάδα και θα είμαι με τους δικούς μου ανθρώπους, αλλά από την άλλη μου άρεσε εδώ όσο περίεργο κι αν ακούγεται. Δεν πέρασα άσχημα και θα ήθελα να μείνω μερικά ακόμη χρόνια. Άρα θα μου είναι ταυτόχρονα και δυσάρεστο που θα αφήσω τη Τζέντα.

Link to comment
Share on other sites

κατσε να μαζεψω το σαγονι μου που μου πεσε.....εισαι παντος πολυ τυχερη που εζησες και ζεις κατι το τοσο διαφορετικο.τι να πω κολησα τωρα.γεια σας του πανεπιστημιου ελατε να πιουμε ενα τσιπουρακιιιιι(χιουμορ eviri μου κανω οκ?)


921477wc2fyvv2y2.gif

Link to comment
Share on other sites

Γειά σου eviri και από δώ! Πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που γράφεις...άντε να έρθεις στην πατρίδα να δραστηριοποιηθείς ως ελεύθερος επαγγελματίας! Και φαντάσου να πάθεις πολιτισμικό σοκ με όλες τις ελευθερίες των γυναικών στην Ελλάδα!χαχα!φιλιά!


Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα...

Link to comment
Share on other sites


Διαφημίσεις


×
×
  • Δημιουργία νέου...